Ako byť produktívny pri práci z domova a nezblázniť sa z toho?
Warning: Undefined variable $custom_content in /data/d/3/d3b6c589-7861-4fa8-b8c0-2aa6cd255095/akosizarobitpeniaze.sk/web/wp-content/themes/schema-lite-child-theme/functions.php on line 24
Byť produktívny je veľmi dôležité, aby ste stihli počas dňa urobiť všetky potrebné veci. Pokiaľ pracujete z domova je to ešte dôležitejšie, najmä pokiaľ si harmonogram práce a celého dňa určujete sami. V tomto článku by sme vám chceli ukázať, ako byť produktívny pri práci z domova a zároveň si rozvrhnúť čas tak, aby ste sa z toho nezbláznili. Pri práci z domova je totiž veľmi časté, že prácu rozvrhnete nesprávne a prakticky si neneháte žiadny voľný čas, prípadne zasa naopak neodpracujete toľko koľko máte.
Práca z domova
O práci z domova nájdete na tejto stránke množstvo článkov. Zameriavame sa v nich predovšetkým na ukážku spôsobu zárobku cez internet, prípadne ako si naplánovať čas, či dokonca ako sa naučiť písať články a živiť sa touto sférou. Tento článok je ale iný. Chceme v ňom poukázať aj na správne zadelenie času a time management, ale predovšetkým budeme hovoriť o dôležitosti voľného času a správneho plánovania. Pred čítaním tohto článku vám odporúčam prečítať si článok Základy time managementu, ktorý vás prevedie plánovaním od začiatku. Potom sa pridajte ku mne a rozoberieme si správne pracovné nasadenie počas pokiaľ pracujete z pohodlia vášho domova.
Pracovná doba
Spomínaný time management hovorí o tom, ako efektívne a produktívne využívať čas, aby ste toho čo najviac stihli. Teraz si však rozoberieme body ako eliminovať stres z pracovného týždňa pri plne naplánovanej pracovnej dobe. Zároveň si ukážeme aké dôležité je mať vyhradený vlastný priestor a ako naša psychika vníma prácu z domova.
Eliminujte stres
Stres je bohužiaľ v súčasnom svete pravidelnou súčasťou našich životov. Máme na sebe nespočetné množstvo každodenných povinností a zodpovednosti za ich splnenie. Napriek tomu je potrebné, najmä pokiaľ pracujete z domova, aby ste boli schopní pracovný stres a tlak eliminovať a minimalizovať. Prakticky to znamená predovšetkým to, že si vyhradíte presný čas, kedy prácu ukončíte. Znamená to, že opustíte pracovný kútik, zaklapnete počítač a uzavrete celý pracovný deň.
Pre ľudí, ktorí pracujú v kanceláriách alebo vo všeobecnosti mimo domova, väčšinou pracovný deň končí odchodom z práce. Môžu tam nechať celú ťarchu dnešných aj zajtrajších povinností. Ľudia, ktorí pracujú doma si musia tento krok urobiť uvedomelo a precízne, aby ich mozog pochopil, že sa dostali do fázy, kedy už nepracujeme, ale užívame si voľný čas. Mne samej to trvalo dosť dlho, kým som si uvedomila ako s časom narábať tak, aby som odpracovala dostatočne veľa a napriek tomu si užila aj voľný čas na moje obľúbené aktivity.
Nehodnoťte sa podľa odvedenej práce
To, že sa vám počas dňa nepodarilo urobiť všetko, čo ste si naplánovali nie je žiadnou katastrofou. Stáva sa to bežne všetkým z nás a nie každý deň je nabitý pozitívnou produktívnou náladou a nie sme ani nonstop naspídované veveričky. Vždy sa však snažte, aby váš deň mal určitý rád. Vybudujete si takto svoj pracovný rituál a bude pre vás ľahšie rovnako pracovať ako aj oddychovať. Práca vám pôjde viac od ruky. Snažte sa zároveň nájsť čas, kedy ste najviac produktívni. Každý to máme individuálne a aj tento aspekt môže nesmierne zmeniť váš pracovný život.
Pri samotnom plánovaní je tiež dôležité nebyť premotivovaní a stanovovať si nereálne ciele. V konečnom dôsledku vás to môže doviesť ku stagnácii a prokrastinácii. Snažte sa určiť si reálne a jasné ciele, ako môžete efektívne splniť všetky úlohy a zároveň si užiť aj nejaký ten voľný čas.