Warning: Undefined variable $logo_id in /data/d/3/d3b6c589-7861-4fa8-b8c0-2aa6cd255095/akosizarobitpeniaze.sk/web/wp-content/themes/schema-lite/functions.php on line 755

Ako zariadiť domácu pracovňu prakticky a štýlovo?


Warning: Undefined variable $custom_content in /data/d/3/d3b6c589-7861-4fa8-b8c0-2aa6cd255095/akosizarobitpeniaze.sk/web/wp-content/themes/schema-lite-child-theme/functions.php on line 24

Pracovať z domu dáva mnohým slobodu, no zároveň je potrebné mať vytvorené aj vhodné miesto. Ako zariadiť pracovňu, aby sa vám v nej ľahko a dobre pracovalo? Máme pre vás pár tipov, na ktoré pri zariaďovaní myslieť.

Sedíte na gauči s počítačom na kolenách? Alebo za jedálenským stolom na nepohodlnej tvrdej stoličke? To sa vám váš chrbát veru nepoďakuje. A v konečnom dôsledku ani váš pracovný výkon. Nemusíte mať vlastnú miestnosť na pracovňu, ak vám vaše priestorové možnosti nedovoľujú, no aspoň pracovnú kút, kde budete mať pracovný stôl s pohodlnou stoličkou by ste si vytvoriť mali. Ako na to?

Stôl a stolička sú základ

Najdôležitejšími prvkami v každej pracovni je stôl a stolička. Stôl by mal zodpovedať vašej pracovnej činnosti a podľa toho by mal poskytovať miesto na počítač, papiere, diár a ďalšie veci. Minimálne siahnite po stole so šírkou 120 cm, najlepšie aspoň 150 cm, ak pracujete na stolnom počítači. Na notebook si vystačíte aj s menším. Pracovnú stoličku alebo kreslo vyberajte zase na základe toho, koľko času v nej strávite. Pre dlhé sedenie investujte do ergonomickej polohovateľnej stoličky, ktorá poskytne oporu bedrám aj chrbtu.

Posvieťte si na to

Nezabúdajte, že každá pracovňa aj pracovný kút si zaslúžia poriadne osvetlenie. To rozdeľte do dvoch zdrojov – stropné svietidlo a lampa na stole s kĺbovým ramenom, ktorú si viete polohovať a nasmerovať tak, ako potrebujete. Svetlo na stole by nikdy nemalo smerovať do tváre, preto dbajte na tienidlo. Rovnako by nemalo byť príliš silné. Zvoľte radšej chladnú farbu denného svetla.

Udržujte miesto organizované

Či už máte pracovňu v samostatnej izbe alebo pracovný kút v obývačke, vždy dbajte na to, že pracovné miesto by malo byť upratané a organizované. Samozrejme, niekomu sa lepšie pracuje v „organizovanom“ chaose, no verte, že aj ten má svoj systém a poriadok. Na stole využijete rôzne organizéry na dokumenty, perá či kancelárske potreby. Na škodu nie je ani tabuľa, na ktorú si môžete pripnúť dokumenty, úlohy alebo iné veci.

Dbajte aj na farby

Farby v pracovni by vás nemali nijako rozptyľovať, preto sa vyhýbajte výrazným farbám ako je červená a radšej siahnite po prírodných alebo pastelových odtieňoch. Ak predsa len chcete do pracovne dostať trochu farieb, zvoľte ich radšej na doplnkoch, napríklad na váze, soche, vankúšiku.

Ohodnoťte článok!
[Celkovo: 0 Priemerne: 0]

Pridaj komentár

tipli