Warning: Undefined variable $logo_id in /data/d/3/d3b6c589-7861-4fa8-b8c0-2aa6cd255095/akosizarobitpeniaze.sk/web/wp-content/themes/schema-lite/functions.php on line 755

PR články – Kde ich publikovať + Ako napísať kvalitný PR / SEO článok

Posledná aktualizácia článku prebehla: 30. augusta 2020

Kladiete si otázku ako písať PR články? V tomto článku sa dočítate ako písať a kde publikovať SEO a PR články na webe.

V zásade môžete písať 2 druhy článkov.  

  • PR článok
  • SEO článok

Aký je teda medzi nimi rozdiel? PR (Public relations) článok má v podstate oveľa dlhšiu históriu ako samotný SEO článok. PR článok sa začal písať oveľa skôr a opisoval predovšetkým produkt alebo službu, pričom bol písaný vyslovene pre čitateľa. Na druhej strane sa stretávame s pojmom SEO článok. Ten nie je písaný len pre čitateľa ale aj pre vyhľadávače (Google, Bing, Yahoo…). Je dôležité, aby článku pochopili aj vyhľadávače.

Samozrejme, že tu je možnosť ešte písať článok bez sústredenia na náležitosti PR alebo SEO článku, to sa však neodporúča pre weby, ktoré ešte len začínajú a chceli by si návštevnosť získať predovšetkým neplatenou návštevou čitateľov z vyhľadávania z Google.

Pokiaľ teda chcete napísať článok, ktorý budú môcť ľudia nájsť na prvej strane na google, pozorne si prečítajte tieto zásady!

seo články

Zásady písania SEO článkov

  1. Primeraný rozsah článku by mal byť okolo 1000 slov. Minimum je asi 500, maximum tak 3500, potom sa oplatí rozdeliť článok na dva.
  2. Dobre zvolená téma. Dôležité je písať obsah, ktorý ocení najmä cieľová skupina webu, ale aj o niečo širšie publikum. Teda téma, ktorá priláka špecifických čitateľov, ktorých na stránke chcete.
  3. Členitosť textu, ktorá robí článok ľahko čitateľným (podnadpisy, zoznamy, odrážky, číslovania, malé odseky, zvýraznenia textu).
  4. Minimálne jeden obrázok, ktorý článok dokáže pútavo prezentovať. Ideálne je však text osviežiť vhodnými a atraktívnymi fotografiami, ilustráciami, videami, infografikami a gifkami.
  5. Gramatická správnosť. S gramatickými chybami nebude článok pôsobiť dobre.
  6. Jednoduchosť textu. Nepoužívajte príliš dlhé vety, ktoré môžu čitateľa zamotať.

Téma – PR články a SEO články

Tému si treba pozorne vybrať, je dôležité si vybrať tému, ktorá ľudí zaujíma. Môžete pri tom využiť bezplatnú službu Google Keyword Planner, kde si nájdete kľúčové slová, ktoré ľudia vyhľadávajú a zároveň nie sú veľmi konkurenčné.


Nadpis

Nadpis je zrejme najdôležitejšia časť článku. Pre dostatočnú čítanosť musí byť zaujímavý a pútavý. Nadpis musí dať dôvod čitateľovi, aby si článok prečítal. Odporúčam však vyvarovať sa titulkám z bulvárnych denníkov, ktoré síce ľudí nalákajú, ale zrejme čitateľovi nenaplnia to, prečo na článok klikol.

  • Do nadpisu umiestňujte iba to najdôležitejšie, žiadne zbytočné slová.
  • Dĺžka nadpisu by mala mať od 3-8 slov.
    seo články
  • Nadpis by mal obsahovať kľúčové slovo.
  • Môžete využiť aj okrúhle čísla, napr.:
    5 tipov ako si na dovolenke naozaj oddýchnuť
    Desať rád ako byť naozaj šťastným

Členenie textu a gramatickú správnosť

Pri písaní dbajte na formátovanie:

  • Používajte podnadpisy (v tagoch h2).
  • Jednotlivé odseky by nemali mať príliš veľa riadkov (viac ako 5 je už menej komfortné na čítanie).
  • Text sprehľadnia číslované a nečíslované zoznamy, obrázky pasujúce do kontextu, hrubé písmo ap.
  • Vyhnite sa podčiarkovaniu textu a písaniu textu veľkými písmenami. Kurzívu (šikmé písmo) používajte veľmi striedmo alebo vôbec.

Frekvencia kľúčového výrazu v texte

Pred písaním článku si vyberte kľúčové slovo, na ktoré chcete článok optimalizovať napríklad v už spomínanom Google Keywords Planner.

Dôležité je obsiahnuť kľúčové slovo v:

  • Nadpise
  • URL
  • Podnapisoch (h2, prípadne aj h3 ak sa nachádzajú v texte)
  • Texte – Kľučové slovo musí byť obsiahnuté aj v texte, v kľude môže byť vyskloňované, použite ako jednotné a množné číslo, prípadne synonymá. Maximálne využitie kľúčového slova by malo byť 2,5%. Takže ak má článok 100 slov, mali by ste kľúčové slovo v texte použiť maximálne 2,5krát. Pamätajte, menej je niekedy viac. Dôležité však je si pamätať že článok píšete pre ľudí a nie vyhľadávače.
  • Kľúčové slovo môžete použiť aj pri obrázkoch v texte ako alt tag.

SEO a PR články – Publikácia

Máte napísaný originálny SEO alebo PR článok a rozmýšľate, kde ho publikovať? Informujte sa o možnostiach publikovania článkov na našich weboch alebo si stiahnite cenník.

Využite možnosť publikácie PR a SEO článkov (PR články) a Googlom uznávaných a autoritatívnych weboch.

Vysvetlíme Vám ako napísať PR články, ako písať SEO článok. Zistite možnosti kde môžem uverejniť PR články, SEO články.

Ohodnoťte článok!
[Celkovo: 1 Priemerne: 5]

2 komentáre

Pridaj komentár

tipli